25. 8. 2012

Natiskni si sušenku

 Předem upozorňuji, že fotky jsou kvality nevalné. Vzhledem k pozdní hodině kdy byly pořizovány a docházející baterce fotoaparátu...no je to prostě znát.

Tuhle jsem šla s kamarádkou nakupovat. Dostaly jsme se až do části obchodu s domácími potřebami (což je pro mě takový malý zábavní park). Mezi tím vším tam ležela malá nenápadná krabička. Koukám na ni a ejhle..jsou to razítka na sušenky! Tak to jsem samozřejmě musela mít. Bez diskuse.
Princip je jednoduchý, ostatně jako u většiny razítek. Balení obsahuje platíčko s písmenky ( které si však člověk musí nejdříve pečlivě vystříhat ) a dále červenou drážku, do které se ty malé bílé sviňky, které neustále padají a ztrácejí se, zasouvají.
Protože od každého písmenka jsou 2-3 zástupci, do toho číslice a i otazník, vykřičník a další interpunkční znaménka, vznikne z toho pak celkem slušná plastová změť. Pokud člověk hodlá na sušenky tisknout stejný motiv (například velmi oduševnělé "LOVE" apod.) tak to není problém. Ten nastává až v okamžiku, kdy na každé sušence potřebujete vyrazit něco jiného.
K tomu je nejlepší vzít obyčejnou A4, na kterou si předepíšete písmena a číslice a plastové ťuflíky pečlivě roztřídíte.

 Jediný zádrhel pak nastává v receptu na těsto. Snažila jsem se vypátrat nějaký, kde by se sušenky vykrajovaly a nešlo o pouhé kydání lžiček těsta na plech. Receptů jsem našla hned několik a rozhodla se zkusit jeden, ale s menšími obměnami.
Namísto bílé mouky jsem použila celozrnnou, ubrala cukru a původní Heru (protože Hera není radost ani pečení, ale svinstvo) máslem. To všechno (především asi kvůli tomu máslu) způsobilo, že sušenky byly super křehké. Těsto se při práci nechutně drolilo a ke konci z něj už ani nešlo válet. Takže na příště budu muset najít nějaký mnohem lepší. Osvědčeným by mohl recept na linecká kolečka (i když tam zase ta chuť není bez domácí rybízové marmelády nijak valná).  Navíc těsto nesmí příště být s kypřícím práškem, neb písmenka pak trochu mizí. I přes všechny problémy to nakonec ze sušenek šlo kupodivu dobře přečíst!

Každopádně tiskátko prozatím do plastu rozhodně nepoletí....


9 komentářů:

  1. Ty chci taky! :) A glosa "Hera není radost ani pečení, ale svinstvo" mi mluví z duše :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukala jsem, že už jsou ve více krámech:) Nejlepší je koupit je někde u vietnamců cca za 50,-(na eshopech jsem viděla, že za ně chtějí i 300Kč..cha :))

      Vymazat
    2. No, to jsem právě docela koukala. Ale takhle vybavený vietnamský obchod asi neznám, nebo jsem si takovýchhle úžasností nikdy nevšimla. Mohla bych vědět, kde jste je ukořistila, prosím, prosím? :)

      Vymazat
    3. Jistě! :) Jestli jsi z Prahy, já to koupila (a teď jen doufám, že tě nenavedu špatně, protože některé obchody se mi dost slévají!) jak je u Náměstí republiky Lidl. Je v takovém nákupním centru a tam je tuším ve třetím patře takový nevietnamský obchod s vietnamskými věcmi:) Totální mišmaš. Jinak takhle nějak to vypadá.. http://www.zlatydul.cz/obchod/kuchynske-potreby/sada-razitek-na-susenky-brigitte-keks.html

      Vymazat
    4. Děkuju moc :) Z Prahy jsem a kousek od Náměstí republiky pracuju. Není to nákupní centrum Kotva? Jinak tam kromě toho šíleného Paladia o ničem nevím, do obchoďáků se snažím v rámci zachování duševního zdraví lézt co nejméně...

      Vymazat
    5. Nene, Kotva ne. Už jsem to našla..měla by to být Bílá labuť! Jedna zastávka od Nám. republiky:)Uvnitř vpravo by měly být schody a ten krám je tuším třetí patro(nad hračkářstvím). Tak a teď jen doufám, že si to nepletu s jiným krámem..stává se a kdyžtak se omlouvám..:)

      Vymazat
    6. Aha, jasně, vím, děkuju :) Tam nějaké domácí potřeby určitě jsou, občas tam slintám ve výloze na nějaké pánve ;) A hned vedle mám jedno ze zaměstnání, takže co by kamenem... doufám, že se brzy na blogu taky pochlubím tiskátkovými sušenkami (jen se mi ty mrchy musí přestat rozplizávat).

      Vymazat
    7. Haha, Hera:-) Nechapu, kdo ji muze dobrovolne pouzivat, vzdyt to tak strasne smrdi...
      Mmch, precist sly pismenka skvele, moc dekuju:-*

      Vymazat
    8. to mam radost:) Bála jsem se, abys nepřivezla drobenku do jogurtu:)

      Vymazat